Wednesday, December 2, 2009

Pesanan daripada sahabat buat seorang sahabat....=D

Pendatang asing 1: ya, jadikanlah peristiwa lalu sebagai pengajaran... tidak salah kalau kamu tahu hal orang lain, tapi sebelum berbicara, selidiklah dahulu bicaralah apa saja, bukankah nanti manusia juga yang dipertanggungjwabkan atas kata2nya...    
2009-12-01 12:56 PM

Saya : selidik, berfikir, bertanya b4 berkata. tegurlah dgn hikmah, sedikit demi sedikit, bukan sekaligus. semoga Allah rahmati kamu. wallahua'lam. 

          2009-12-01 1:10 PM

Pendatang asing 2 : next time if u still wanna give tazkirah, plz dont compare with the family matters. u dont know others family condition so stay away from that things.
2009-12-01 10:45 PM
Pendatang asing 3 :brlmbutlah dlm mmbri nasihat...bnr manusia sush nk trima ncht ble dbri scra lmbt tp...bkn ke ada pph yg mgtkn bhw bgai mncurah air kdaun kladi xkn nmp

2009-12-03 5:43 PM

Ya Allah...aku tidak mengetahui siapa mereka ini...tapi bersaksilah wahai Tuhanku bahawa mereka sesungguhnya telah berusaha utk menyampaikan seruanMu...membetulkan kesilapanku agar agamaMu tidak dipandang rendah kerana aku...Lindungilah aku daripada menjadi orang membawa fitnah kepada agamaMu...    
Ya Allah...berikanlah kekuatan kpd mereka dan kepadaku utk meneruskan perjuangan ini...perjuangan yg belum selesai dan tidak pernah selesai...Maafkan aku ya Allah...aku hambaMu yg sgt lemah dan serba kekurangan..tiada yg Maha Sempurna kecuali Engkau...  
Ya Allah...aku dengan penuh rasa malu dan rendah diri cuba utk bangun menyampaikan seruanMu  ketika orang lain diam dan duduk...aku rela diriku membuat silap supaya seruanMu tetap disampaikan...dan Engkau membetulkan aku melalui sahabat2ku...kerana aku tidak rela utk menjadi syaitan bisu yang pengecut...yang takut kpd murka manusia melebihi kemurkaanMu...
Ya Allah...berilah aku peluang utk meneruskan perjuangan ini walaupun tiada teman yg menemani...kerana aku tahu Engkaulah sebaik2 teman dan pelindung...Janganlah Engkau matikan aku kecuali dlm perjuangan...aku tidak mahu mati sbg seorang doktor biasa...tapi mati sbg manusia yg badannya hancur dikoyak rabak tentera musuhMu sbgmana syahidnya Hamzah bin Abdul Mutalib...
Ya Allah...aku yakin sgl yg berlaku ini adalah ketentuanMu...Engkau telah mentarbiyah diriku dgn cara paling berhikmah...spy aku tetap teguh...spy aku terus tabah menghadapi ujian2 mendatang...Maha SuciMu Ya Allah...
Ya  Allah...jadikanlah jiwaku dan jiwa sahabat2ku...jiwa yang hangat mencari cinta akhirat...laksana anak2 akhirat...melihat dunia dari jendela akhirat.........
Terima kasih shbt2 semua!!Ke arah mengislahkan dan diri utk mnjd insan yg soleh dan musleh.. =D

No comments:

Post a Comment