Monday, November 22, 2010

Andai ku tahu....

Sementara esok masih ada...

Kalau aku tahu dua tiga hari lagi exam...
Hari ini juga aku akan mula study....

Kalau aku tahu minggu depan ada evaluation...
Minggu ni jugak aku berjaga malam nak dapatkan distinction...


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Andai aku tahu esok aku mati......

Hari ini juga aku akan ambil quran yang berdebu untuk mengaji...

Andai aku tahu benarnya kiamat.......

Tudung yang singkat akan aku jadikan labuh bulat....

Andai aku tahu Malaikat Maut itu tidak akan memungkiri janji...

Akan ku tinggalkan semua lagu-lagu nyanyi....

Andai aku tahu dahsyatnya akhirat...

Takkan ku biarkan saudara Muslimahku mendedahkan aurat....

Andai aku tahu mahalnya harga syurga...

Takkan aku biar diriku membazir masa....

Andai aku tahu dunia ini bukan tempat istirehat...

Akan ku bataskan pergaulan dan muamalat....

Andai aku tahu Islam itu kini dijadikan mainan...

Akan aku tetap bersama-sama daie menyebarkannya walaupun nyawa menjadi taruhan......



Tapi kerana aku tidak tahu.......
 

* * * * * * * * * * * 


Jangan biarkan dirimu dalam keadaan terus menerus tidak tahu...

Kerana masa itu menjadi penentu....

Antara dua waktu...

Waktu hidup dan waktu kita mati......



1 comment: