Sunday, January 17, 2010

perlu ke update??

hari sabtu itu...maka tercatatlah dalam sejarah Malaysia apabila budak-budak medcy datang buat lawatan mengejut ke UIAM kuantan...maka ramailah pelajar2 uia kuantan yangt terkejut especially yang suka tidur selepas subuh kerana mereka memulakan lawatan mereka pada pukul 8 pagi...walaubagaimanapun...siasatan mendapati mereka telah tiba lebih awal iaitu lebih kurang pukul 11.40 mlm waktu tempatan pada hari sebelumnya...

maka dalam lawatan itu tidak dapat banyak yang diriwayatkan kerana mereka telah dipecahkan mengikut kulliyyah masing2..maka terpaksalah mereka membawa diri dan beg2 masing2 ke bangunan kulliyyah masing2..dan nak dijadikan cerita...budak2 dentist yang datang hanya 8 orang campur dengan seorang student dari kulliyyah lain yang ingin menemani kawannya....maka pagi itu mereka beramai2 memenuhkan klinik gigi yang pada asalnya tidak dibuka kepada pengunjung pada hujung minggu..tapi memandangkan mereka adalah pendatang asing dengan izin,maka mereka diberi keistimewaan untuk berjalan2 dengan senior2 mereka yang kebanyakkannya dari golongan veteran.selepas itu mereka dikuarantinkan dalam bilik yang digelar "chamber of canine" untuk dibasuh minda mereka yang kurang bersih oleh cleaner yang tidak asing lagi di kulliyyah of dentistry...iaitu PROF DR AKBAR BO ohaRa...tak cukup dengan itu...mereka juga diberi makan nasi ayam dan air sebagai pelengkap proses pembasuhan....belum lagi minda mereka kering...petang itu golongan veteran membasuh lagi menggunakan clorox2 yang dah lama mereka tak guna...makin bersihlah budak2 dentist tahun depan....banyak perkara yang dibangkitkan terutamanya tentang cafe,tv,terminal bas,tempat percutian dan tempat2 untuk outing...memang sungguh hangat perbincangan hari itu...

seterusnya majlis diteruskan dengan sesi fotografi bersama pemandu pelancong...memandagkan hari itu aku hanya pakai baju kotak2..maka aku tidak dibenarkan untuk masuk dalam gambar kecuali hanya menjadi jurugambar sementara untuk menggantikan ahmad badruddin as-suuri yang out station...majlis ditutup dengan tasbih kaffaroh dan surah al-asr...


Melaporkan dari UIAM kuantan...


ini cte aku plak...di tgh2 kesibukan tu...aku smpt utk guna peluang lain...hehehe...aku smpt pegi berdating dgn kakak ku di cf bro..punye la ramai sister kat ctu dan aku rase tmpt tu kne tukar nama jd cf sister 2...sume asyik pandg kat aku...aku mula terpikir...hensem sgtkah aku smpai org sume nak pndg aku??hahaha...tgh hari tu...lps zuhr..aku trpksa buat2 bodoh utk kirim brg pd seseorang...seorg junior yg dtg haritu...aku hnya tinggalkan kat motor dan dia dtg amek sndiri..sbb aku segan nak jumpe dia...huhuhu...papepun..haritu mmg best dan sgt penat walaupun best...

p/s:maaf sbb gmbr xde...amal xpakai streamyx...kalau ade salah bahasa pd hari tersebut...mohon maaf ye...hehehe

2 comments:

  1. gambar kat KOD tu ade pada sister... esok kat kelas baru nak mintak dari dia... dan ada jugak gambar ada pada sister kat kuantan... dah mintak dia e-mail kan... nanti, bile dah dapat, saye upload kan di blog...
    (^_^)

    ReplyDelete