Friday, March 26, 2010

sunyi...

nape hati ini masih rasa sunyi??belum cukupkah dgn apa yang Allah sudah beri kepadamu??mengapa masih perlu rase sunyi??adakah kerana kamu tidak rase kewujudan Allah??adakah hatimu kosong daripada cinta Allah???lalu apa lagi yang kamu mahu??Jutaan kemafaan buat kakak...sebab tak dapat menghadirkan rasa gembira pada dirimu...kerana diri ini terasa sangat kesunyian..aku telah cuba untuk senyum walaupun sebenarnya hati ini tidak gembira...masakan tidak...kehilangan teman2 seperjuangan...satu demi satu pergi...namun aku tidak rela hati ini diisi oleh orang yang asing dalam hidupku..cukuplah teman2ku yang memahami...tapi di mana mereka??apakah punca pemergian mereka??kami tidak berpecah..cuma berpisah sementara...satu situasi yang susah untuk dialami semasa di Maahad dulu...mengapa dan mengapa??haruskah ku tuding jari kepada mana2 pihak??adakah aku perlu menyertai mereka untuk bersama2 mereka??adakah kami berbeza padahal Islam kami sama???~>hatiku terus tertanya2.....

Tuhan..Engkau rasakanlah hatiku sentiasa bersamaMu...supaya aku rasa ada kawan melindungiku..agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku...maafkan diri ini kerana masih bertatih dalam mencari cintaMu...Ya Allah berikanlah sedikit rasa cintaMu kepadaku...ajarkanlah aku untuk mencintaiMu..berilah aku peluang untuk aku mencintaiMu..bersihkankanlah hatiku daripada mencintai dunia...kerana aku tidak pandai untuk menduakan cinta...Ya Allah..kenapa diri ini terasa masih belum mencintaiMU???? (-_-)

1 comment: